Zamknięta gra fabularna
Administrator
Poniżej spisałem podstawowe zasady gry.
ZASADY DOTYCZĄCE MISTRZA GRY
1. Mistrz Gry (MG) ma zawsze racje.
2. Traktuj MG jako los. To, że statek zatonął, prototyp wyleciał w powietrze, czy, że ukraiński bojownik wsadził Ci kulę w łeb, to wydarzenia losu i nie miej do MG pretensji :)
3. MG podejmuje decyzje na podstawie danych historycznych, książek i własnej inwencji. Wszystko, co w ramach rozsądku i realiów II RP mogło się zdarzyć nie jest wykluczone.
4. Nie zakładaj, że wojna wybuchnie 1 września 1939 r. atakiem na Wieluń, czy Westerplatte. Wojna może wybuchnąć w 1938 roku atakiem ze Wschodu, lub atakiem z kierunku "L" (Jak nie wiesz, to się dowiesz jeśli nastąpi).
5. Pamiętaj, że gra nie stanowi ścisłego studium nt. rozwoju Wojska Polskiego według historycznych wydarzeń. Nie analizujemy dokumentów CAW - mimo wszystko to rozrywka.
6. Gra nie może składać się z suchych wyliczeń i zleceń. Swoje poczynania musisz ubierać w historię fabularną osadzoną w realiach IIRP! Fajnie, jeśi pojawiają się inne wątki, mniej związane z grą, a bardziej pisane dla rozrywki. Wierz mi, to wciąga :)
7. Każdy Twój pomysł musi być realny. Nawet śmiała akcja wywiadu, nastawiona na okradzenie banku w Argentynie na cele WP jest do przyjęcia. Wszystko zależy jak to przygotujesz, przemyślisz i przedstawisz w fabule.
8. Wyłączna komunikacja między postaciami w grze, która będzie uznawana to wynikajaca z fabuły. Napisz list, depeszę, telegram, zadzwoń, spotkajcie się, idźcie na tenisa.
9. Poznaj swoją postać bardzo dobrze. Jeśli twoja postać służyła 10 lat w carskiej flocie, a ty twierdzisz, że na spotkaniu nie rozumiesz po rosyjsku to MG się wkurzy :)
10. Wszelkie wątpliwości, patrz punkt nr 1 i pytaj.
Offline